1.den (9.6 pondělí)

Tak a je to tady, odjíždíme ! Ráno vstávám velmi časně, dá se říci spíše ve hluboké noci - o půl druhé. Za necelou hodinu dorazí BJ (to je povedený nick bratrance) se dvěma kamarády, co odvezou auto zpět z Mnichova do Kostelce Červeného. Z Kutné Hory jedeme přes Kolín na D11 a okolo Prahy na D5 a dále do Mnichova. Cestou si dáváme dvě kratší přestávky a po pěti hodinách jsme na mnichovském letišti Franze Josefa Strausse.

Letadlo společnosti Air Berlin odlétá včas v 10hodin a po celkem pohodovém letu (za 3200 Kč, kávička i svačinka byla) trvajícím něco přes tři hodiny přistáváme v Moskvě na Domodědově letišti.

Samotné přistání naskytlo první pohled na "balšóju" zemi - městečka a vesničky, co jsme viděli při sestupu měli většinu ulic prašných a a vypadali poměrně spartánsky. Další zajímavost na vlastním letišti byla spousta odstavených neprovozovaných letadel - sice jsem moc letišť nenavštívil, ale nic takového jsem nikde ani v náznaku neviděl. No nic, je tady vysáčkování a nástup na pasovou kontrolu. Ta nás celkem mile překvapila, paní prohlédla pas s vízem, vyplněnou vstupní kartu - tu je potřeba uchovat po celou dobu pobytu, při odjezdu si ji vezmou a pak něco nadatlovala do počítadla a šup štempl bez jakýchkoliv dotazů. Občas údajně chtějí vidět zpáteční letenku, a to by byla potíž, páč zpátky máme v plánu letět úplně odjinud. Jinak vlastní letištní hala je moderní novostavba, jen venku je trochu bordel.

Při opouštění haly se na nás vrhají taxikáři se "supervýhodnými" nabídkami odvozu do města, ale na to dlabem, páč pojedeme "aeroekspressem" na Pavelecké nádraží.

Jízdenka stojí 150 rublů a na vlak čekáme zhruba půl hodiny; i když je základní interval 30 minut, občas je hodinová díra, kterou jsme trefili. Vlastní souprava je trochu lepší "prigorodnyj pojezd", který ale nemá moc dobře vyřešené místa na zavazadla - k dispozici je v zásadě jen police nad sedačkami, která je sakra vysoko ! Z vlaku jsou vidět paneláky na předměstí, občas působí hodně unaveným dojmem, v krajních případech křivá okna sekundují křivým balkónům, no radost pohledět ha ha. Po 40 minutách spíše pomalé jízdy dorážíme na konečkou, zde odbýváme další vlezlé taxikáře a metrem jedeme na stanici Vladykino. K metru nelze mít výhrad až na nákup jízdenek - automaty jsou neznámý pojem a u dvou okének je slušná fronta. Jinak vše celkem v pořádku, cesta i s přestupem trvá asi 25 minut, vlaky metra vypadají solidně a rychlost je vysoká. Stanice v centru ohraničeném zhruba okružní linkou vypadají velmi hezky:

Po výstupu na povrch zemský jsme se ocitli na severním předměstí, kde máme v ulici "Gostiničnaja" zajištěný pokoj na dvě noci v hotelu Best Eastern Vostok.

Cena 1700Kč/noc je na Moskvu přijatelná, jako jediné ubytování jsem jej zabookoval již u nás. Sice nevíme přesně jak od metra k hotelu, ale pán co nás promptně zve na vodku (díky, až jindy) nám ukazuje směr. Platím kartou, ale paní recepční s tím má trochu potíž, tak volá kamsi a celá operace trvá čtvrt hodiny, než je úspěšně dokončena. Jinak nám též docela ochotně zařizuje tzv. registraci - v Sovětské federaci je přihlašovací povinnost pro zahraniční návštěvníky, oficiální ubytovací místa to mají v "popisu práce", pokud někdo bydlí v soukromém, měl by se o to postarat hostitel. Pokoj je čistý a dostatečně velký jenom kliku do koupelny kdosi poškodil, na opravu je asi času dost ha ha. No a najedou je 6 večer, jak to utíká ! Po menší večeři z vlastních zásob se jdeme podívat do nedalekého parku "Glavnyj botanyčeskyj sad", musíme přejít přes rušnou ulici Komdiva Orlova, nad kterou vedou dráty vysokého napětí. U stánku si koupíme pár piv; mimochodem v Moskvě se nesmí pít na ulici alkohol, ale pivo se může, jelikož je brano jako tzv. "sofr drink" ha ha; a po kratkém šmajdání si sedneme na lavičku a pozorujeme okolí. Bylo by tam fakt hezky nebýt smradu a ruchu z té magistrály .. . Pak si koupíme v nedalekém krámku trochu potravin na zítra a ještě jednu rundu piv a sedíme si přímo na Gostiničnaji kousek od hotelu. Setmělo se, únava z brzkého vstávání a cesty je znát, takže jdeme poměrně brzo v cca 10 hodin spát.