21.den (29.6 neděle)

Ráno prší jako z konve, takže "Kyushu Odan expres" č.2 v 8:34 necháme ujet a v klidu snídáme. Počasí je postupně o trochu lepší, tak o hodinu později jdeme na blízké nádraží a v 10 hodin odjíždíme osobním vlakem do Higoozu. Úsek Kumamoto - Higoozu je elektrizovaný a vlaky příměstské dopravy (obvykle dvoudílný "panťák", ve špičce spojovaný) jezdí až 3x do hodiny.

Pokračování je vyloženě "rurální" trať, kterou obsluhují dvoudílné motorové jednotky; pouze 3x denně zde projede zmíněný rychlík.

Ve stanici Tateno je úvrať a další je za chvíli přímo na trati - vlak stoupá do obří sopečné kaldery.

Počasí se trochu horší, ale mladý člověk jedoucí ve voze s námi celkem solidní angličtinou vysvětluje, že je velká šance na zlepšení. V 11:38 vystupujeme ve stanici Aso a čekáme na přípojný autobus jedoucí za 10 minut. Po 40 minutách jízdny jsme na parkovišti u stanice lanovky - ta mi mimochodem připadá trochu trapná, páč převýšení ke kráteru Nakadake je pouze cca 100 metrů.

Vedle je i svatyně:

Déšť sice ustal, ale k sopce se zatím nechodí, asi pro nadměrné zaplynování ha ha. Po 15 minutách se jakýsi pár vydává pěšmo nahoru, tak jdeme také a za chvíli jede i několik aut a začne fachčit lanovka.

Ve vzduchu je cítit sirovodík a lá skažená vejce, jest i dost větrno.

A jsme nahoře u kráteru !

Okolo jsou betonové bukry pro případ, že by se sopka začala zlobit a vyhazovat kameny ha ha.

Je tam i svatyňka pro uchlácholení zloutřstva:

Z kráteru se furt kouří, krásně zbarvená voda na dně je vidět zřídka:

Zevlujeme zde zhruba hodinu a pak se jdeme podívat trochu do okolí na sopečná pole:

Do odjezdu autobusu v cca 15:30 je sice ještě dost času, ale už jsme dostatečně vyfučený, tak jdeme zpět dolů a zhruba 3/4 hodiny čekáme v dolní stanici lanovky do odjezdu autobusu. V 16:10 jsme zpět na nádraží Aso a za 10 minut jede vlak.

Do Kumamota dojíždíme v 17:35, na nádraží si kupujeme pár pochutin k večeři a jdeme na hotel. Po malém odpočinku se jdemem podívat na noční město, měl by zde být i hrad, tak snad bude osvětlen. Nádraží a okolí - zaujal mě poněkud archaicky vypadající tramvajový provoz:

Obchodní pasáž v centru:

U vstupu do hradu:

A vlastní hrad, pro hustý porost hlavní budova nebyla moc vidět, tak alespoň foto obrané bašty či co to je:

Zítra nás čeká přesun do Koreje (samozřejmě té Jížní) a z dovolená zbývá již pouze pár dní ...