14.den (22.6 neděle)

Tak a je tady neděle, úkol č.1 je vyzvadnout lístky na plavbu do Japonska. Hotel opouštíme okolo 10 hodiny, batohy si dáváme do úschovy na vlakovém nádraží. Opět úřad spojený se zapisováním osobních údajů z pasu. Před vlastním nádražím mne zaujala reklama na naši republiku:

Zhruba jednou týdně pluje loď "Rus" z Vladivostoku do japonského městečka Fushiki nedaleko města Toyama. Plavba trvá přes dvě noci, odplutí je ve 22:00 a do Japonska je plánovaný příjezd v 9:00. Loď provozuje splečnost FESCO, resp. její dceřiná společnost BUSINESS INTOUR SERVICE.
Přes jejich stránky Bisintour jsem dopředu zabookoval 2 lístky do "Category 2" a teď je třeba je vyzvednout a zaplatit. Mladá paní nebo slečna v kanceláři v přístavu hovoří celkem dobře anglicky a sděluje nám, že má pro nás nachystané lískty do "CATEGORY 3 outside cabin 3rd deck". No co se dá dělat, když už nic jiného tak je to trochu levnější, a to za 550 USD - platí se v hotovosti v této měně. V přístavu vedle je již naše loď, všechna auta jsou již téměŕ vyložena - hlavní "účel" její plavby je totiž dovoz ojetých aut z Japonska, takže cesta tam je sice využitá lidmi, ale zpět si vezou již své kovové "milášky", kterými je zabrán vnitřní nákladový prostor a všechny vnější paluby.

Po úspěšném vyzvednutí lístků jdeme naposledy na poštu na i-net, přes výborný web Rakuten Travel zamlouvám 2 noci v hotelu "Širakawago" v Tokyu ve čtvrti "Šindžuku" na 24. a 25.6. Do odplutí zbývá ještě fůra času, tak jdeme východním směrem podél zátoky "Zolotoj Rog".

Kombinace ponorky, děla a kostelíku působí dost podivně:

Námořník s krasavicou:

Opodál je jakési vojenské minimuseum:

Časně odpoledne se rozdělujeme, BJ se chce ještě podívat znovu na kopec, mně to v tom vedru moc neláká, tak si domluvíme sraz v 19h u úschovny na nádraží. Procházím se pomalu centrem:

Ve Vladivostoku též jezdí tramvaje, ale stav vozů i kolejiště je dost tristní, obdobně jako v Irkutsku:

A tak páteř MHD spočívá v gumokolní dopravě:

V podvečer jdu do pizzerie nedaleko Nábřežní ulice. Je tam trochu dráž, ale ještě to ujde, tak si dávám jednu se 4 druhy sýrů za 220 rublů a k tomu 2 pivka po 80 rublech. Čas pokročil a pomalu jdu k nádraží, kde čekám na BJ. Ten doráží s mírným zpožděním oproti domluvenému času, ale nic se neděje, jelikož do odjezdu zbývá času dost. Check-in začíná 2 hodiny před odplutím a cestující se shromažďují v nepříliš velké místnosti v suterénu. Naprostá většina jsou rusky hovořící lidé, cizinců je zde opravdu pár - to jsem zjistil po chvíli, neboť zahraniční návštěvníci byli vyzváni k pasové a celní prohlídce jako první. Ta byla až překvapivě hladká a po chvíli jdeme do lodě. Máme kajutu v -3 poschodí, malé kulaté okénko je pár metrů nad hladinou. Jsou tam dvě postele nad sebou, malý stolek, televize a sprcha se záchodem.

Vybavení je trochu unavené, ale ještě to ujde. Odplouváme se zpožděním 3 hodin v jednu v noci místího času. Rozhlasem se představí kapitán a zve nás na večeři - jídlo 3x denně je totiž v ceně lístku. Pro jistotu toho moc nejíme, neboť máme trochu obavu z houpání lodě. Tak si dáváme trochu polévky, z hlavního jízdla (podivná flaxa s bramborem) minimum. Někdy o půl druhé v noci usínáme.