23.den (1.7 uterý)

Ráno po snídani z vlastních zásob jdeme na kopec Namsan, v závěrečné části využijeme lanovku. Počasí je divně dusné, slunce sice není vidět, ale pere festově.

Z vrchu, kde je mj. i televizní vysílač je rohled na značnou část města:

Je vidět i část hlavního nádraží:

Na hoře Namsan bylo strážní místo, kde planulo několik ohňů sloužících k signalizaci:

Při naší návštěvě jsme mohli sledovat i výměnu stráží, spolu s hudbou to bylo působivé:

Na zábradlí u vysílače je plno zámků, copak to asi znamená ?

Jedeme zpět dolů a přes tržnici (Namdemung Market) míříme zpět do centra.

V jednom krámku kupuji láhev se slabým alkoholem s kořenem Ginseng, což je korejský název pro Ženšen. Cenu 10000 wonů usmlouvám na 7000 (= 105 Kč).

Pak hledáme přihodnou restauraci, kde bychom si dali oběd a zajímavá venkovní upoutávka nás dovádí do jedné z nich. Dávám si velkou porci nudlí s chobotnicí, BJ to samé s krevetami, k tomu je miska rýže a samozřejmě kimči. A tady jsme se přesvědčili, že korejská kuchyně je jedna z nejostřejších na světě, takhle pálivé jídlo jsem neměl ani nepamatuji ! A naneštěstí nemají ani pivo, kterým bych to pomáhal hasit, tak opakovaně poptávám alespoň vodu. Zvládl jsem 2/3 porce, ale pak to už fakt nešlo, za 13000 wonů (=195 Kč) to byl zajímavý zážitek.

Potom jdeme do hotelu a cestou si kupuji v krámku menší zásobu piv, abych na pokoji při odpočinku hasil. Odpoledne se jdeme podívat na císařský palác, který je v parku na protější straně náměstí. Vstupné je velice lidové 1000 wonů (= 15 Kč), v klidu a pohodě si vše okolo projdem, jenom do budov se nedá vstoupit.

V parku je i tento óbr zvon:

Poté jdeme na hlavní nádraží zjistit, resp. upřesnit možnosti transportu na letiště Incheon. Cestou míjíme lešení na jížní bráně (Namdaenum), kterou 10.února 2008 podpálil pomatený důchodce. Historických památek je v Soulu velmi málo, takže to (nejenom) obyvatelé města nesou těžce.

Hlavní nádraží, nová část:

Stará část:

Zjišťujeme, že kolejové spojení na letiště je ve výstavbě, funguje pouze menší část trati, kam se od našeho hotelu ještě musí jet metrem s dvojím přestupem, tak pojedeme takovým lepším autobusem, co objíždí hotely v centru a pak jede přímo na letiště. Na nádraží vyberu trochu peněz z baňkomatu, páč hotovost nějak mizí, potvora jedna, tak abychom měli na večeři a na odvoz zítra. V porovnání s Japonskem zde sice není až tak čisto a na ulicích je vidět více bezdomovců / opilců, lidé se ale zdají být spontánější a více otevření i v hovoru s cizinci.

Pod hlavními ulicemi je plno průchodů a podchodů, čehož lidé bez domova využívají:

U fotobazaru:

Večer jdeme na tržiště, dávám si velké mušle za 5000 wonů, BJ si dává jakési mneší bílé za nečekaně drahou trojnásobnou cenu, což mu trochu narušilo rozpočet ha ha.

Kousek dál se na krabici vyvaluje tato nádherná kočka:

BJ se jde ještě v noci podívat znovu na Namsan, já už moc zájem nemám, tak zůstávám na pokoji a za chvíli jdu spát, páč ráno bude brzké vstávání.